Funreal Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Na czas dowiedzieć się o naszych imprezach, larpach i spotkaniach? Napiszemy do Ciebie, po to właśnie mamy newsletter.

Imię:

Email:

Alien - Monsters of the night

Wpisany przez Widłak / sobota, 20 marca 2010 13:19

Noc. Tropikalny las… W tej mgle światło latarki rzucało gęsty słup światła. Baterie były na wyczerpaniu. Te od detektora ruchu już się dawno wyczerpały. Żołnierze Gildii Kosmicznej nie ucieszyli się z tego faktu. Nawet pocieszanie majora, że “to były zające” nic nie dawało. To było za duże i za szybkie nawet jak na zające.
Szeregowemu Czereśniak nie dawało to spokoju. Obsługiwał detektor zanim ten padł. Myślał cały czas o tym. “Co prawda cała puszcza nocą żyje. Wszędzie się dało słyszeć jej odgłosy.” - szeregowy argumentował sobie ilość punktów na wskaźniku.
“Ale czy naprawdę wszystkie te pieprzone “zające” podchodzą na 10, 15 metrów? A nawet jeśli. To czemu nie znikały? Major mówił “Nieee… one po prostu są ciekawe”. Tak, tak panie majorze, ale dlaczego one idą za nami i skąd do kurwy nędzy w tym lesie jest tyle zajęcy?”
Nagle gdzieś usłyszał poruszenie. Zdławiony krzyk. Upadła latarka. Czereśniak odwrócił się szybko. Major już nie żył. Coś mu oderwało głowę…

Zające były wkurwione.

I głodne.

Nazwa: Alien - Monsters of the night
Typ gry: terenowa, nocna, drużynowa, z elementami fabuły
Czas gry: 1,5 h
Autorzy: Widłak, Owca, Dibbler, ELF
Ilość graczy: 12 * ilość_ekip (preferowana liczba: 4)
Ilość MG/BN: ilość_ekip / 5
Teren gry: wąska droga w lesie długa na 2 km (+/- 400 m)
Rozegrano: HARDKON 888


OPIS GRY

I. Mechanika:

1. Podział:
Alien jest drużynową grą terenową. Gracze dzielą się na Alien i Marines i formują w 12 osobowe ekipa. Jedna ekipa, to 7 Marines i 5 Alienów.
Marines grupują się w swój oddział i Alieny również.

2. Cel:
Zadaniem oddziału Marines będzie przejście przygotowanej trasy i wykonanie wszystkich zadań na punktach specjalnych.
Zadaniem grupy Alienów jest wytrzebienie oddziału Marines (nie wliczamy w to MG).

3. Oddział Marines:
Do każdego oddziału Marines jest przypisany MG, który będzie przeprowadzał przez trasę i wyjaśniał kwestie sporne. Wszyscy marines powinni chodzić razem. Każdy Marines jest oznaczony przyklejonym światłem chemicznym. Na jedną drużynę przypada:
- 50 sztuk amunicji
- 6 sztuk broni
- 1 miotacz ognia (pistolet wodny)
- jeden zapasowy zbiornik paliwa do miotacza ognia
- 1 nosze
Drużyny Marines startują z jednego punktu i są puszczane w odstępach co 20 minut.

4. Grupa Alienów
Grupa Alienów nie dostaje MG. Jest swobodną grupą, która może się rozdzielać pod warunkiem, że gracze znają teren. Należy grupę Alienów przeprowadzić wcześniej przez teren rozgrywki. Z uwagi, że gracze grający Marines nie mogą wiedzieć, co się będzie działo na trasie, to odbędzie specjalne spotkanie przed grą z grupą Alienów. Zostaną im udzielone wskazówki fabularne.

II. Mechanika walki:

Jest bardzo prosta:
- Jeżeli Marines zostanie dotknięty przez żywego Aliena, to jest ranny (patrz: Rany, Śmierć - Marines)
- Jeżeli Marines trafi Aliena sztuką amunicji, to Alien ginie.
- Jeżeli Marines trafi Aliena z miotacza ognia, to Alien ginie.
- Marines nic sobie nie robią jeżeli trafią w siebie sztuką amunicji, ale jeżeli dostanie z miotacza ognia to marines jest ranny.

III. Obrażenia.

1. Marines:
Jeżeli Marines zostaje ranny, to pada na ziemię. Krzyczy i piszczy z bólu. Musi mu zostać udzielona pomoc by mógł dalej funkcjonować. Pomoc polega na przeniesieniu rannego marines do następnego punktu specjalnego tak by nie dotykał ziemi. Można to wykonać przy pomocy nosz, albo wzięciu rannego marines „na barana”.
Doniesiony ranny do punktu specjalnego pyta MG czy już jest zdrowy. Gracz musi czekać na zgodę MG.
Jeżeli Marines nie zostaje udzielona pomoc, to ponosi śmierć. Jeżeli tak się stanie, to Alieny biorą takiego gracza do swojej drużyny. Zrywają światełko chemiczne i po następnym punkcie respawn (patrz: Alieny – mechanika) może atakować marinesów.

2. Alieny:
Jeżeli Alien zginie, to udaje się do następnego punktu respawn. Następny punkt respawn zawsze będzie kawałek za punktem specjalnym Marines. Alien zawsze, odzyskuje życie raz na jeden odcinek specjalny Marines. Jeżeli Marines idą z punktu 2. do 3., to Alien, który zginie na tym odcinku, może ponownie zaatakować na odcinku 3 do 4.
WYJĄTKIEM JEST JEŻELI WSKAZÓWKI FABULARNE MÓWIĄ INACZEJ.

IV. Przejmowanie martwych Marines.

Jeżeli jakiś Marines poniósł śmierć. Był ranny i jego towarzysze go zostawili (ok. 20 m od towarzyszy żywych), to wtedy takiego gracza się bierze i zrywa mu się światełko chemiczne. Jest teraz Alienem. Udziela mu się wskazówek fabularnych. Od następnego punktu respawn atakuje jako normalny Alien.