Funreal Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Na czas dowiedzieć się o naszych imprezach, larpach i spotkaniach? Napiszemy do Ciebie, po to właśnie mamy newsletter.

Imię:

Email:

Bloodbowl

Wpisany przez Mały / sobota, 30 stycznia 2010 00:23

1. Zasady ogólne

W BloodBowlu nie ma zbyt wielu zasad, można by powiedzieć że nie ma ich w ogóle; chodzi tylko o to by obić jak najwięcej twarzy, zanieść piłkę do kołka i przyłożyć.

Mecz zaczyna się, drużyny rozstawiają się na linii 5 kroków od środka boiska a na samym środku staje zawodnik drużyny rozpoczynającej grę wraz z piłką (drużyna rozpoczynająca jest wyłaniana przez losowanie). Na gwizdek sędziego zawodnik z piłką musi przekazać ją koledze, nie może zrobić z nią nawet jednego kroku; w tym czasie przeciwna drużyna ma szanse:
- złapać go,
- stłamsić,
- odebrać mu piłkę.
Teraz zaczyna się zabawa, leje się krew, flaki latają niczym serpentyny, aż do momentu kiedy jeden z zawodników doniesie piłkę do pola przyłożeń drużyny przeciwnej i położy ją przynajmniej na 2 sekundy. Wtedy on i jego ziomale zdobywają punkty.


2. Drużyna

W BloodBowlu drużyna składa się z 5 zawodników, jeden z nich wyjątkowy, szybki i zwinny, wyróżnia się zdecydowanie miedzy swoimi umięśnionymi ,wielkimi jak góry kolegami. Zadaniem Quicka - bo tak go nazywamy jest donieść „głowę psa” do punktu przyłożenia. To on zdobywa najwięcej punktów. Jednak jest najbardziej podatny na ogłuszenie i wyeliminowanie z gry przy pomocy brutalnej siły butcher’ów przeciwnej drużyny. Dla nich to pestka… jeśli tylko go dogonią. Pamiętaj o tym kompletując drużynę – Quick ma być szybki i śliski jak piskorz, lepiej żeby nie dał się złapać.
Butcher – jak sama nazwa wskazuje to mordercy, masakratorzy i rzeźnicy, każdy z nich jest ogromny, ciężki i niesamowicie silny. Ich umiejętności w walce wręcz są zazwyczaj legendarne. Kto staje przeciwko nim – umiera. Ich zadanie jest wyjątkowo proste, mają pomóc Quick’owi zdobywać punkty, przeciwnej drużynie utrudnić to zadanie i oczywiście obić wszystkich przeciwników.

Boisko:
boisko w grze terenowej bloodbowl


Jak by Ci wytłumaczyć jak wygląda boisko hmm… z góry wygląda jak podzielony na 6 nierównych części prostokąt ma długość 80 kroków i szerokość 30. Na 40-ym kroku jest zaznaczony środek. Po prawej i lewej środka w odległości 5 kroków są linie startowe dla zawodników – to z za nich drużyny pędzą do piłki na początku meczu i po każdym zdobytym punkcie. W odległości 35 kroków od środka są linie przyłożenia. Na ich środkach znajdują się punkty przyłożenia – koła o średnicy 3 kroków, w ich centrum znajdują się kwadraty o boku na jedna stopę to najlepiej punktowane miejsce przyłożenia. 5 Kroków za linią przyłożenia mamy końcową linie boiska, tej jak każdej linii końcowej nie wolno przekraczać szczególnie jeśli ma się piłkę – kara za przekroczenie jest 15 sekund ławki. Były czasy kiedy boisko otaczała siatka pod napięciem, ale wiesz jak jest, ludzi miękną i nie lubią już patrzeć na grillujących się zawodników. Ehh te nowe zasady…


3. Punkty

Jak wygrać? To pytanie zadaje sobie każdy trener i zawodnik, pewnie czasem też fascynat tego brutalnego i krwawego sportu. Odpowiedz jest prosta i zarazem skomplikowana. Prosta dla tego, że wystarczy donieść piłkę do okręgu przeciwnika i posadzić ją tam na 2 sekundy. Jednak są pewne komplikacje. Może zaczniemy od samego okręgu, jak już wiesz jest to koło o fi równym 3 kroki a w niej środku jest malutki kwadrat o boku długim na stopę. Jeśli piłkę doniesie Quick punktów będzie więcej: 3 za umieszczenie jej w kwadracie 2 za umieszczenie jej w okręgu poza kwadratem. Proste, nie? Natomiast jeśli butcher jakimś cudem dopadnie pola i umieści w nim piłkę jego drużyna „przytuli” odpowiednio 2 i 1 pkt.
Skomplikowana natomiast dlatego, że jeszcze nikt nie wynalazł idealnej taktyki, doniesienie piłki jest o wiele trudniejsze niż może Ci się wydawać , z tym nie jest tak prosto jak z doniesieniem na sąsiada do skarbówki, nie wystarczy tylko napisać donosu.

4. Walka

ŁaŁaŁiiŁa - coś co tygryski i orki lubią najbardziej – dać komuś w ryj.
Podstawowa zasada – nie możesz ogłuszyć Quicka, który właśnie ma piłkę. W innym wypadku jeśli tylko znajdziesz się przy nim, wystarczy jedna porządna „lepa” i chłopak jest ogłuszony - siada na ławce na 30 sekund. Jeśli chodzi o ilość strzałów jakie może przyjąć zawodnik to jak wspomniałem Quick przyjmie jednego strzała, Butcher jako że jest cięższy i wytrzymalszy przyjmie 2 porządne. Walka nie posiada większych ograniczeń, jednak zbyt niebezpieczne zagrywki w stylu atak na nogi z tylu na biegnącego lub uderzanie pięściami w twarz są niemile widziane i sędziowie mogą zadecydować o wydaleniu takiego zawodnika nawet na 1.5 minuty z boiska lub cięższą kare jeśli okaże się recydywistą. Kary i przewinienia są dowolnie interpretowane przez sędziów i publiczność jeśli sędzia lub publika uzna że kara się należy cóż … wypadasz z gry. Pamiętajcie jednak – sędziowie nie muszą słuchać publiczności, jeśli nie będą chcieli, publika ich nie przekona.
Co wolno a czego nie wolno:
Próba ogłuszenia Quicka niosącego piłkę jest niedozwolona, można go chwytać obalać, próbować odebrać mu piłkę jednak nie ogłuszać (nie wolno walczyć z nim na paski, on także nie może atakować pasków)
Atak z tyłu na nogi biegnącego jest ZABRONIONY
Ataki na twarz i krocze są ZABRONIONE
Kopanie (w tym leżących) jest ZABRONIONE
Zbytnia i niepotrzebna brutalność – ZABRONIONA
Sędziowie mogą ukarać zawodnika za wszystko, wystarczy że im się coś nie spodoba.

Życzę miłej GRY.

Twardzielu.

Michał “Mały” Chlewnicki