Funreal Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Na czas dowiedzieć się o naszych imprezach, larpach i spotkaniach? Napiszemy do Ciebie, po to właśnie mamy newsletter.

Imię:

Email:

CTF - Capture The Flag

Wpisany przez Zasady spisane przez: Widłak / sobota, 30 stycznia 2010 00:19

Nazwa: Capture the Flag
Typ gry: nocna, drużynowa
Czas gry: 2-3 godziny

Wstęp

Gra banalna i prosta jak konstrukcja cepa. Nie pierwszy raz nam się zdarzyło w życiu ją przeprowadzić. Jest wprost idealną grą na rozgrzanie konwentu. Jest zawsze pierwszą terenówką odbywającą się na Puckonach. Poza świetną zabawą pokazuje i uczy jak się powinno zachowywać na terenówkach. Z tego drugiego powodu rozpiszę się mocno.
Tradycji stanie się zadość i w sobotę 07.07.07 ruszymy bronić swoich terenów.

Muszę o czymś napomknąć. Zawsze mi to poprawia humor i nie mogę wyjść z podziwu, Uznajcie to za włochate narzekanie, ale muszę koniecznie was graczy pochwalić. hehe… Poprostu kreatywność uczestników w naginaniu zasad tej gry jest wielka . Jesteście wspaniali!
A gra prosta… Spróbuje więc zastosować jakieś rewolucyjne podejście do tematu i spiszę zasady. Oczywiście wysłuchanie ich na samym konwencie was nie ominie . Tego dnia z Vinem jeszcze będziemy mieli głos


1. Przygotowanie

Celem gry jest po umówionym czasie posiadanie we własnym kręgu jak największej ilość flag poprzez umiejętne wykradanie flag i skuteczną obronę własnej bazy.
Każdy uczestnik powinien ubrać się w strój klasy “W” (choć trochę maskujące do poburdzenia, zniszczenia, podarcia, ubłocenia itp. Tak byście mogli się czołgać po ściółce i walczyć z krzakami). Podczas gry jest absolutny zakaz używania sprzętu elektronicznego oraz prywatnych źródeł światła , czyli nie bierzemy m.in. zapałek, laterek, komórek, noktowizorów itd.

Dzielimy wszystkich graczy równo na 3-4 drużyny (na potrzeby jasnego opisu przyjmę wariant czterech drużyn, choć na konwencie może być inna liczba).
Dzięki skrzyzowaniu dwóch leśnych dróg - teren dzieli się nam naturalnie na cztery ćwiartki. Każda drużyna dostaje swoją częśc lasu, która będzie jej terytorium (terenem). Na każdym terenie znajduje się “święty krąg”.


2. Mechanika walki

Jest bardzo prosta. Jeżeli znalazłeś się na terenie wroga i on Cię klepnie/dotknie/złapie na tym terenie, to “zginąłeś” i wracasz do swojej bazy. Sytuacja spotkania się dwóch przeciwnych drużyn na terenie 3. siły jest opisana w przykładzie 2.
Drogi rozdzielające tereny i ich skrzyżowanie są terenem neutralnym. Nikt nikomu nic nie robi. Skrzyżowanie to doskonałe miejsce do zawiązywania małych paktów.

Przykład 1.
Rusin wszedł na Ziemie Lecha. Został złapany przez “Lacha” - zginął musi wracać do swojego świętego kręgu.

Przykład 2,
Rusin wszedł na Ziemie Lecha. Omyłkowo wpadł na “Czecha”. Oboje są na nieswoim terytorium. Nikt nie ginie.


3. Kręgi

“Święty krąg” - wcześniej przygotowany z gałęzi krąg o promieniu paru metrów (w zależności od ilosci graczy). W kręgach znajdują się flagi (równa ilość na początku gry na każdą drużynę). Kręgi to jedyne miejsca oświetlone podczas gry. Widać je doskonale.
Bardzo Ważne: OBROŃCY NIE MOGĄ WCHODZIĆ DO WŁASNEGO KRĘGU! Muszą go obchodzić. Jedynym wyjątkiem jest jak ktoś przyniesie flagę. Wtedy musi wejść do kręgu by ją zostawić.
Jeżeli człowiek z DRUŻYNY PRZECIWNEJ wbiegnie do kręgu i nikt go nie klepnie po drodze, to zabiera flage i nikt mu nic nie może zrobić.


4. Flagi

Każda drużyna ma na początku identyczną ilość flag. Umieszczone są w kręgu. To już wiecie. Obrońcy ich pilnują a podchodzący bazę chcą wbiec do kręgu po nie (tak by nie zostać klepnientym).
Flage się zdobywa, gdy ktoś przekroczy jako “żywy” linie kręgu ponad połową ciała. Bierze się wtedy jedną flagę.
Osoba, która ze zdobycła flagą jest “nieśmiertelna” na terenie, w którym ją skradła i na swoim własnym. Wraca w glorii i chwale do swojego kręgu natychmiast po zdobyciu flagi. Wchodzi do własnego kręgu i dostawia tam flagę.
W związku z nadużyciami zasady “nieśmiertelności” muszę napisać coś.
1. Nie można chodzić sobie ze zdobytą flagą po obcych terenach.
2. Nie można zabijać wrogów dopóki nie odłożycie flagi do kręgu.
3. Własny krąg z flagą można przekroczyć tylko raz
4. Nie można przekazywaćf flag


5. Sytuacje Sporne

Dialog:
“- byłem już w kręgu zanim mnie złapałeś
- Nie! dotknąłem Cię na lini kręgu!
- Już byłem. Sędzio jak było?
- Nic nie widziałem bo właśnie poprawiałem świeczkę ”


Co wtedy?
Wtedy bądźmy ludźmi i pamiętajmy, że to tylko gra. Nie oszukujcie i pogódźcie się, że komuś innemu się udało. Mamy się razem dobrze bawić a nie kłócić o pietruszkę. Jedyne co zasady mówią, że ponad połowa ciała. Najlepszym tego odbiciem jest posiadanie jednej nogi na ziemii już w kręgu. Są oczywiście tacy co jak skaczą to fruną daleko. Wtedy to rozpatrzcie jak uważacie.


6. Komentarz na koniec

Gra kończy się o omówionej wcześniej godzinie. Wszyscy wracają do siebie. Podliczamy flagi w kręgach. Sprawdzamy czy każdy z drużyny jest (nie muszę wam chyba mówić, że jest to piekielnie ważne). Po przeliczeniu się idziemy na skrzyżowanie. Ogłaszamy zwycięzcę, wracamy do obozu i cieszymy ryje!