Funreal Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Na czas dowiedzieć się o naszych imprezach, larpach i spotkaniach? Napiszemy do Ciebie, po to właśnie mamy newsletter.

Imię:

Email:

Strategia

Wpisany przez Zasady spisane przez: Widłak / piątek, 29 stycznia 2010 20:12

Marek ustawił się na swoim punkcie. Teraz dopiero czuł jak się spocił. Cały czas zasuwał i sprawdzał skąd chcą nadejść ludzie Ogiona. Był zwiadowcą. To oznaczało zajebiście dużo biegania i planowania. W końcu ktoś się pojawił. Ocenił siły…
- Skradają się górą… Dwóch saperów i pułkownik – powiedział cicho zwiadowca. Razem z dwójką kapitanów skryli się za zwalonym drzewem.
- Nie możemy im nawet dać podejść ani zobaczyć naszej bazy. Musicie złapać tych dwóch saperów. Jeżeli jakiegokolwiek z was złapie ich pułkownik, to przynajmniej jeden saper będzie u nas w bazie.
- Dobra. Złapiemy ich. Muszą iść tą ścieżką. Jest najłatwiejsza. Wtedy my ich dorwiemy, ale ty leć do bazy i powiedz, by na dole czekał nasz pułkownik, albo nawet generał.
- Ok. – zwiadowca podniósł się i cicho zbiegł po błotnistej ścieżce. Czuł, że ich drużyna wygra…


STRATEGIA

1. Gracze podzieleni są na 2 drużyny

2. Gra toczy się o zdobycie prawdziwej flagi drużyny przeciwnej, oznaczonej „OK.”. Jednak, aby nie było zbyt łatwo: kilka flag jest fałszywych, są w nich schowane „bomby”.

3. Gracze w swoich ekipach podzieleni są na:

Wojsko:

1. Generał (1 na drużynę): Pokonuje wszystkich poza szpiegiem. Jest pokonywany przez szpiega.

2. Pułkownik (1 na 10 osób w drużynie): Jest pokonywany przez generała. Pokonuje kapitana, sapera, szpiega

3. Kapitan: Jest pokonywany przez pułkownika i generała. Pokonuje sapera, szpiega

Cywili:

a. Zwiadowca (1 na drużynę): Jest pokonywany przez generała. Nikogo nie pokonuje. Pokonuje go tylko generał. Cel: Wybadać, kto jest kim w przeciwnej drużynie. Planować ataki, ostrzegać drużynę o posunięciach wroga.

b. Saper: Jest pokonywany przez wojskowych (generał, pułkownik, kapitan). Nie pokonuje nikogo. Jest jedyną osobą nie wyłączaną z gry po wzięciu niewłaściwej flagi bomby. Cel: łapanie flag

c. Szpieg (1 na drużynę): Jest pokonywany przez pułkownika i kapitana. Pokonuje generała. Cel: Generał

4. Walka rozgrywana jest przez klepnięcie. Po klepnięciu obydwie osoby ujawniają swoją “profesję”. Przegrany udaje się do swojej bazy, gdzie odzyskuje życie i wraca do gry.

Wojskowi (Generał, Pułkownik, Kapitan) o tych samych stopniach, z przeciwnych drużyn pokonują się równocześnie. Obydwie postacie udają się do swoich baz.
Cywile (Szpieg, Saper i Zwiadowca), przy spotkaniu z drugim graczem o tej samej profesji - grają dalej.

5. Osoby idące ze zdobytą flagą są nietykalne. Nie walczą z nikim. Muszą jak najszybciej dojść do bazy i sprawdzić czy zabrały prawdziwą flagę „OK.” czy bombę.
Można to sprawdzić jedynie w bazie. Jeśli gracz wziął bombę, a nie jest saperem odpada z gry i musi poczekać do końca rundy. Życia utraconego w ten sposób nie możesz odzyskać wracając do bazy:

NIE MOŻNA PRZEKAZYWAC FLAG MIĘDZY SOBĄ !!!

6. Jeżeli obydwie drużyny złapały flagi z napisem „OK.” o zwycięstwie decyduje to, która drużyna szybciej ją doniosła. W praktyce: Jak usłyszysz ryk zwycięskich gardeł, to lepiej być w drużynie, która się drze!

„Drużyna Widłaka cieszyła się ze zwycięstwa. Jednak stary włochacz dobrze wiedział, kto naprawdę wygrał. Odchodząc z pola gry obrócił się w stronę krzaka jeżyn. Widłakowi zdawało się, że ów uśmiechnął się parszywie”