Funreal Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Na czas dowiedzieć się o naszych imprezach, larpach i spotkaniach? Napiszemy do Ciebie, po to właśnie mamy newsletter.

Imię:

Email:

FunReaL na Pyrkonie

Wpisany przez Kula / sobota, 20 marca 2010 16:23
Nowiny / Konwenty

Śmiało mozna zaryzykować stwierdzenie, że od kilku lat PYRKON to największy i najważniejszy konwent stacjonarny w Polsce. Grubo ponad 3 tysiące uczestników, kilkanaście bloków programowych, kilkudziesięciu pisarzy, rysownicy, wydawcy, no i bogaty blok larpowy. Star Wars, manga i anime, MtG i bitewniaki. Do tego opór prelekcji na wszystkie tematy związane z fantastyką chociaż trochę. No i wizerunek jaki się wykreował - Pyrkon stał się konwentem, na którym po prostu nie wypada się nie pojawić... :)

W tym roku LARPowców przyciągają ZŁOTE MASKI. Nie są to nasze bramy, formuła jest trochę inna, bardziej oskarowa. Złota Maska zostanie przyznana dla najlepszego scenariusza, gracza i teamu MG. Dlatego postanowiliśmy wystartować w konkursie. Dwa tygodnie temu odwiedziliśmy wrocławski Coolkon i puściliśmy tam naszą najnowszą produkcję, Noc w Muzeum. Poszło nieźle, gra była płynna a i gracze sprawiali wrażenie, że dobrze się bawią. Jako MG mieliśmy minimalną ilość moderacji na miękkim i chyba żadnej na twardym, więc i mechanika się sprawdziła.
Dlatego w ostatni czwartek usiedliśmy z Owcą i SDekiem, przejrzeliśmy materiały, doszlifowali co trzeba, rozbudowali scenariusz dla większej ilości uczestników i voila! Trochę roboty z nowymi gadżetami i jedziemy z "Nocą..." do Poznania.

Będzie się działo - do naszej dyspozycji będzie cała Dolna Larpownia i dwa przylegające pomieszczenia, sama gra jest elastyczna i przygotowana dla kilkudziesięciu graczy. Jeśli macie pytania, albo chcielibyście zabukować sobie miejsce - LARP ma wydzielony temat na PYRFORUM Termin dostaliśmy iście odpowiedni, piątek, 26.3., startujemy o 23 i serdecznie wszystkich zapraszamy!

W programie znajdują się jeszcze trzy nasze prelekcje:

I. Gdy w karczmie zacząć się nie da - o pisaniu scenariuszy do LARPów dużych i małych też (Kula i Owca)

termin: piątek 18:00
czas trwania: 0:50 h
miejsce: Sala RPG 1
opis:
Erpeg to gra wyobraźni. LARP - już nie tylko. Gracze chodzą gdzie chcą, robią co chcą i co gorsza - MG często nie tylko nie słyszy i nie wie, lecz nawet w ogóle tego nie widzi.
Jak więc zbudować scenariusz gry na żywo, żeby nie się rozsypał po 30 minutach? Jak moderować na "miękko" zamiast "na twardo"? Co to są "zawory". Ilu NPCów i po czemu tak mało? Skąd wziąć inspirację i jak to kurna zrobić, żeby ludzie dobrze się bawili a całość wyszła tak jak była zaplanowana?...

Na te i inne pytania spróbujemy wam opowiedzieć na prelekcji.

II. LARPy dla korporacji - mrzonka czy pomysł na życie (SDek i Kula)

termin: piątek 21:00
czas trwania: 0:50 h
miejsce: Sala RPG 3
opis:
Kłębi się ten temat o dawna w wielu głowach. A gdyby tak zamiast dla erpegowców na konwentach, robić naprawdę Duże Gry za JESZCZE WIĘKSZE PIENIĄDZE? Stroje, światła, fanfary, super gadżety.

Pomysły kontra Życie - byliśmy, robiliśmy, ... reszta na prelekcji

III. Terenówki - o mechanikach gry i walki info level basic, advance i expert. (Owca i SDek)

termin: sobota 17:00
czas trwania: 0:50 h
miejsce: Sala RPG 1
opis:
Terenowe Gry fabularne to nie tylko LARPy teatralne, gdzie mowa złotem a cała reszta kija warta, lecz również gry rozgrywane w terenie. Takie które wymagają większej ilości ruchu niż wyciąganie karty postaci z kieszeni bojówek.
To również:
Terenówki - gdzie trzeba walczyć, pobiegać, przekraść do bazy wroga. Nie tylko dniem, ale również nocą - gdy ma się nieodparte wrażenie iż każdy rowek to kanion, a niewielki krzaczek jeżyn dałoby się przerobić na 34 i pół kilometra drutu kolczastego...

Jaką mechanikę zastosować? Jak zbudować drużyny, jak przygotować teren do gier nocnych? Wpadnijcie, opowiemy.