Funreal Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Na czas dowiedzieć się o naszych imprezach, larpach i spotkaniach? Napiszemy do Ciebie, po to właśnie mamy newsletter.

Imię:

Email:

Złota Brama - kapituła konkursu

Wpisany przez Kula / środa, 27 stycznia 2010 17:41

Naszym celem, oprócz sprowokowania twórców gier do przelania od dawna noszonych w głowie pomysłów na papier czy też wyciągnięcia starych, dobrych gier sprzed lat z szuflad i ponowne przedstawienie ich publiczności, była również integracja środowiska twórców TGFów, które rozproszone jest jak chyba żadna inna grupa fandomu.
Zdecydowaliśmy się powołać bardzo liczne grono sędziów. Kapituła Złotej Bramy to niezwykły kolaż osobowości, ludzi znanych, szanowanych, twórców niebanalnych gier, którzy wielokrotnie byli przewodnikami do Tam - gdziekolwiek ono by nie było. Jej członkowie reprezentują większość aktywnie działających środowisk związanych z Terenowymi Grami Fabularnymi. Od Szczecina, Trójmiasta, Poznania, przez Warszawę, po Śląsk i Kraków Kapitułę tworzą twórcy gier prawie wszystkich imprez poświęconych LARPom i terenówkom: Fantazjady, Flambergu, Hardkonu, OldTowna, Orkonu, Puckonu, Rabkonu i Tornada. .

Dlaczego jest to ważne, dlaczego warto to podkreślić?

Z prostej przyczyny: bardzo zależy nam na tym, żebyście mieli pewność, że stając do konkursu wasz praca będzie rzetelnie i obiektywnie oceniona. To wszystko. Tylko tyle – i aż tyle.
Zgodnie z Regulaminem, grono Kapituły będzie się systematycznie powiększać o kolejnych finalistów. Mamy nadzieję, że sama Złota Brama również będzie się rozwijała. Prawdopodobnie już w przyszłym roku pojawią się nowe kategorie, chcielibyśmy też aby ilość konkursowych prac zmusiła nas do zwiększenia liczby gier dopuszczonych do finału.

Poniżej znajdziecie opis tegoż ciała zbiorowego, wraz z mniej lub bardziej szczegółową specyfikacją jego poszczególnych części, czyli twórców Gier (tak, tak capital G nie jest przypadkowe;-) ) z różnych światów od soft fantasy, przez real world po hard sf i airsoft.

W kolejności totalnie przypadkowej:

Grzegorz „Don Czeslavio” Arabczyk
Urodzony - no cóż, jakoś nie dało się tego uniknąć.
Zamieszkały – wszystkie okoliczne ciemne bramy i podmościa już zajęte, więc nie mam wyboru i mieszkam czyli przebywam w mieszkaniu.
Wykształcenie – podwórkowo-książkowe z akcentem na starszych kolegów oraz podręczniki historii.
Wiek- dwudziesty pierwszy.
Zainteresowania – wino, kobiety i śpiew.
Osiągnięcia – urodziłem się… nie, to nie moja zasługa. Wciąż żyję… tak to już można zaliczyć. Oprócz tego na koncie mam: 123 złote, 9 pierścieni w tym Jeden na palcu, oraz dziurę budżetową.
Dlaczego jezdem w jury - Bowiem „wiadome siły” oraz „układ” wspólnie uznali iż ktoś, kto specjalizuje się w małych formach też im się przyda. Jako główny i jedyny majster maczałem palce (oraz inne części ciała) w 2 kilku spotkaniowych kampaniach klasycznej Maszkarady (uczciwie, kto od tego nie zaczynał), stworzyłem też własny system larpowy REALMS (przyznaję, że bynajmniej niezbyt oryginalny) przeprowadzając samodzielnie już tak z pięć razy, dwutygodniową grę (24h) przeznaczoną średnio dla 10-12 graczy. Jestem więc, można tak powiedzieć, niskobudżetowa, larpowa Zosia Samosia.
Sugestia – Dla uczestników Złotej mam dwie sugestie, jeśli chcą mile połechtać moje kubki smakowe.
Po pierwsze:
Kiedy gram w rpgi interesuje mnie ciekawa historia, kiedy oglądam filmy interesuje mnie ciekawa historia, kiedy czytam książki interesuje mnie ciekawa historia, kiedy oceniam Larpy interesuje mnie… no zgadnijcie.
Po drugie:
Jak mawia mój znajomy Rzeźnik : Gracze są nie ważni, byleby NPCe dobrze się bawili. I z tym przesłaniem Was zostawiam.

Piotr “Kula” Milewski - perpetuum mobile Hardkonu, współtwórca Flambergu i świata Raasthram. Co lubi poza własnym ego? Rozmach, innowacyjne rozwiązania mechaniczne i pogiętą fabułę. Reszty nie ośmielę się ujawnić… :-)

Przemysław Klaman “Schamann”
miłośnik RPG, wieloletni mistrz gry, szef grupy tworzącej scneariusz Gier
Głównych Orkonów ‘04-’06. Główny organizator orkonu ‘08

i tyle :)

Dibbler - osobnik nieśmiały i małomówny. Występuje najczęściej w bluesowych
lekko przykurzonych knajpach. Ceni sobie dobrą fantastyczną literaturę i
zimne piwo. Żywi awersje do wszelakich klubów zajmujących się fantastyka i
cierpi na awersje do prezesów takowych organizacji.
Po latach samotnego przemierzania ścieżek wyobraźni stwierdził ze dobrze
mieć własne stado i związał się z Trójmiejską Inicjatywą eRpegową.
Z butami ładuje się w większość wydarzeń fantastycznych na Pomorzu, jak go
wyrzucają drzwiami to wraca oknem.

komentarz redakcji: jako osobnik nieśmiały, nie wspomina o cyklicznym Trójmiasto by Night i szeregu innych larpów ubarwiających rpgowy półświatek Trójmiasta :)

Mały “krakowski” (w odróżnieniu od kieleckiego który jest jednak mniejszy)

“3 (czyt. “czy” [gwara Krakowska przyp. aut.] ) zdania o sobie”

Emeryt terenówkowy, spotkać mnie można było do tej pory głownie na
Orkonie, Gladionie, Flambergu i Rabkonie.
Na Orkonie zarówno jako gracza jak i Ducha Opiekuńczego czy
współorganizatora całej imprezy, a na pozostałych konwentach jako
uczestnika i gracza.
Lubię muzykę, fotografię, jazdę samochodem i małe śrubki, poza tym
jogurt pitny z błonnikiem i jajecznicę - obowiązkowo na maśle - i do
tego herbatę z cytryną.

Piotr Gawron
Organizator i współorganizator Konwnentu Gier Terenowych Orkon.
Organizator i współorganizator konwentu millitary s-f Woodland.
Wieloletni uczestnik Gladionu, Flambergu i Orkonu. Grywał w LARPy nie
tylko w Polsce ;)

Radosław “Kemer” Juszczyk

Krótko o sobie: LARPami zajmuje się od pięciu lat. Praktycznie od samego
początku je organizuje lub pomagam w ich przygotowaniu.Na swoim koncie mam
LARPy fantasy, s-f i post-apokaliptyczne. Aktualnie pracuje nad
pięciodniowym post-apokaliptycznym LARPem OldTown, jako główny koordynator
mechaniki gry i fabuły.
Jestem zwolennikiem możliwie najniższej ingerencji w grę Mistrza Gry, często
nie wprowadzam go w ogóle do rozgrywki. Nie uznaje liniowych LARPów, rozwój
fabuły należy do graczy i tylko graczy. Nie lubię czytać scenariuszy w
formie opowiadań, jeżeli mam ochotę na literaturę to sięgam po książkę,
scenariusz musi być funkcjonalnych.

Katla
1. uśpiony wulkan na Islandii, matka wilkołaka w jednej z północnych
sag, zła smoczyca z “Braci Lwie Serce” Astrid Lindgren. 2. Siostra Czarlsa,
weteranka swietej pamieci PESMu, zwana czasem Esencją Mroku, wokalistka,
dziennikarka, etatowy pracownik TVN, wielbicielka Changelinga i Buffy,
dumna twórczyni konwentu Rabkon, krakowskiej dramy wampirzej i niezliczonych
LARPów, w tym megalitycznych, na 150 osób. Mieszka na wsi, najbardziej ceni
sobie towarzystwo kotów i swojego ukochanego Basika.

Charlie - jej dumna siostra.

Abdel - aktywista z Poznania. Twórca portalu larp.pl.

Kret - pomorskie i nie tylko, guru airsoftu.

Misiek “Cholewka” Cholewa - sławny syn dumnego ojca, osobliwość/osobistość. :)

Oskar “Fenran” Usarek - Gdynianin, sympatyzujący z Krakowem. Pisarz, lubujący się w fantastyce. Felietonista, lubiący, gdy czytający śmieją się z trafnej (nie zawsze) puenty. Zdecydowanie nieskromny uczestnik konwentów i innych RPG-owych imprez, twórca LARPów, Mistrz Gry z doświadczeniem i wieloma porąbanymi pomysłami, twórca scenariuszy do RPG, prywatnie podróżnik.
Ma bloga na polterze :)

Łukasz “Lukas” Wiśniewski & Joanna “Trashka” Kułakowska - członkowie słynnego “Klubu Twórców”, odpowiedzialni za serie postapokaliptyczne LARPów falloutowych jak i legendarny cykl LARPowy “odrobina brutalności i chamstwa”.

Grzesiek “Wiedźmin” Grodzicki - organizator Fantazjady od samego jej narodzin w 1994 roku; przeprowadził tą imprezę od “sportu ekstremalnego z prawdziwą bronią” do dzisiejszej postaci. Pozytwnie pojechany survivailowiec, spec od większych larpów.

Kuglarz - nie trzeba przedstawiać, majster “Tornada”, kolejnego niegrzecznego konwentu; :D

Alicja “Natt” Górecka - Lubi koty i ksążki. Można ją przekupić arbuzem jak i orzeszkami . Alkohol jako forma przekupstwa powoduje natychmiastową dyskwalifikację na całym polu.
Wielojużkrotna bywalczyni Rabkonów, Orkonów, Gladionu i Flambergów. Na tychże sympatyzuje z aparatem fotograficznym i rolami wrednych rudych, nie zawsze miłych, nie zawsze dam.
ps. Rozkochana do granic niemożliwości w Kaszubach.

Michał “Mały” Chlewicki - mały mniejszy ale za to kielecki. urodził się, bo się urodził, resztę dopisze sam. :)

Przemysław “Przemo” Głomb - just like that.

Krzysztof “Sułek” Kaiper - więcej wkrótce.

Aleksandra “Zsa Zsa” Tomicka - notka w drodze :)

Maja “Irris” Augustynek - winna całemu zamieszaniu, sekretarz kapituły.

Elf i Meyer - nierozłączni twórcy konwentu Flamberg, świata Raasthram, niesamowite umysły, doskonali gracze. Nie przedstawili sie przez wrodzoną skromność :)